Dropshipping – Returer & villkor

Vad är dropshipping?

Dropshipping innebär att produkterna skickas direkt från tillverkarens lager i utlandet. Är du inte nöjd med din beställning har du ändå möjlighet att returnera din produkt, men du skickar den då direkt till Promenix. Vid retur återbetalas ej fraktkostnaden.

Därför ber vi dig att vara mycket noggrann med att välja din storlek genom att mäta dina fötter, jämföra med storleksguiden och lägga till lite extra utrymme.

Byten vid dropshipping-beställningar

Om du önskar en annan storlek eller färg på den sko som du har beställt, så får du göra en ny beställning, samt skicka den beställningen som var fel storlek/färg till oss likt en vanlig retur. Om du skulle vilja byta din beställning mot något annat från vår butik, kan du göra det inom 14 dagar.

1) Vid ett byte/retur måste du betala 150 kr för frakten igen vid en ny beställning. Vi betalar frakt till Be Lenka för dropshipping-beställningarna vid varje enskilt tillfälle. Detta är en fast kostnad som vi erbjuder våra kunder, som är lägre än vad vi betalar till Be Lenka för leverans. Tyvärr kan vi inte kan ta bort denna kostnad på 150kr om du skulle vilja kunna returnera varan.

2) Om du är säker på ditt byte och vet att inget ytterligare byte eller retur kommer att behövas, kan du begära att ta av fraktkostnaden på 150kr från din nya beställning efter att du har lagt den. Skriv i så fall ett e-postmeddelande till oss om att du inte kommer att behöva byta ytterligare. Detta innebär att du inte kan returnera skorna till oss igen. I varje fall måste dock kunden betala för returen av originalparet till oss.

Så här skickar du in en returförfrågan

Börja med att klicka här eller på profilikonen i högra övre hörnet i webbshoppen.

Logga in för att se din beställning:

  1. I fältet ”E-post” anger du din e-postadress och klickar sedan på ”Fortsätt”.
  2. Du får då ett mejl från Promenix. Öppna det och kopiera den sexsiffriga verifieringskoden.
  3. Gå tillbaka till Promenix och ange den sexsiffriga verifieringskoden.
  4. Klicka på beställningen som du vill returnera.
  5. Om din beställning har mer än en vara, välj de varor som du vill returnera.
  6. Välj en returorsak och lägg till en anteckning för Promenix om du vill göra ett byte.
  7. Klicka på ”Begär retur”.

Om din returförfrågan godkänns och kräver frakt får du ett e-postmeddelande med leveransinstruktioner och en returfraktsedel. Efter att produkten har returnerats får du en återbetalning.

 

Du skickar din retur till:

Tatjana Bertzell (Fair Value Sweden AB)
Lumagatan 11
120 63 Stockholm

Dropshipping orders from outside of Sweden

If you are customer shopping shoes via dropshipping from outside of Sweden, dropshipping orders have to be returned to us: Promenix, (not Be Lenka).

Unfortunately we can not create a return label for you, you will have to organize the shipment yourself with your delivery company of choice. Otherwise the normal return rights are applied to the order. Read here about International returns.

Kan jag avbryta min dropshipping-beställning?

Tyvärr är det inte möjligt. Dina skor beställs från Be Lenka i stort sett så fort din beställning kommer in för att säkerställa att din storlek inte säljs slut. Därför går det inte att avboka en lagd beställning.

Även om vi skulle skriva till tillverkaren och be dem att avbryta beställningen, kommer deras lager att skicka ut beställningen innan de kan läsa e-postmeddelandet.

Vi kan tyvärr ej garantera hur lång tid leveransen från utlandet kommer att ta, men vanligtvis det tar 1-2 veckor.