Returer & Byten
Så gör du en retur av din beställning från Promenix.nu
Köp din fraktsedel direkt från oss - klicka här eller scrolla ner till botten av sidan
Om du vill köpa en fraktsedel från oss för att skicka din retur, skrolla ner till botten av sidan och lägg till produkten i din varukorg och köp den. Du kan köpa en fraktsedel direkt från oss eller använda ett ombud som du själv föredrar.
Om du inte köper en fraksedel från oss och väljer ett ombud själv, rekommenderar vi alltid att du skickar ditt paket med spårbar post. Det är viktigt för oss att kunna se och spåra paketet om skorna inte kommer fram, försvinner eller blir försenade. Vi kan endast återbetala beställningen om vi får den tillbaka inom 14 dagar.
I fall du inte gillar din beställning eller har ångrat dig kan du returnera dem under 14 dagar från mottagning av paketet för återbetalning. Frakt återbetalas ej då Promenix ej tillämpar fri retur av beställda varor.
Du måste då betala för returleverans och vara noga med att packa objektet väl, så att det kommer till oss oskadat.
Om försändelsen kommer fram, men är senare än 14 dagar får kunden ett presentkort eller kan vi skicka ut skorna tillbaka mot fraktkostnad 49kr. Sena returer återbetalas inte.
Skicka din retur för Promenix inom 14 dagar till:
Tatjana Bertzell (Fair Value Sweden AB.)
Hammarby Allé 105
120 64 Stockholm
Viktig information om Dropshipping-returer
Dropshipping innebär att produkterna skickas direkt från tillverkaren. Vi betalar 150 kr för frakt vilket returneras ej vid retur. Därför ber vi dig att vara mycket noggrann med att välja din storlek genom att mäta dina fötter, jämföra med storleksguiden och lägga till lite extra utrymme.
Vi kan tyvärr ej garantera hur lång tid leveransen från utlandet kommer att ta, men vanligtvis det tar mellan 1-2 veckor.
Om du vill byta din beställning mot något annat från vår butik, kan du göra det inom 14 dagar.
Om ångerrätten
För att ångerrätten skall gälla så måste de produkter som beställningen omfattar återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Du får packa upp, titta på och prova din vara.
Om varan returneras för att du ångrar ditt köp, får den emellertid inte ha använts mer än vad som krävs för att du ska kunna fastställa varans egenskaper och funktion, för att du ska kunna få tillbaka det du betalat.
Vid återsändande av produkter till Promenix är du ansvarig för att produkterna når Fair Value Sweden AB i oskadat skick. Vi rekommenderar därför att du alltid förpackar produkter på samma sätt och med samma emballage som när produkterna levererades till dig.
Uthämtning av paket
I det osannolika fall att du inte hämtar ut paketet från ditt postkontor under 14 dagar och det returneras till oss, debiterar vi dig 300 kronor i avgift för detta. Även om du har ångrat dig när din beställning fortfarande transporteras, måste du hämta ut den och sedan skicka tillbaka den till oss enligt beskrivningen ovan.
Promenix löser inte ut returer som skickats mot postförskott. Återbetalning av hela din köpeskilling, eller delar av den efter avdrag för värdeminskning enligt ovan, sker utan onödigt dröjsmål, dock senast inom 14 dagar från det att vi mottog din vara.
Om du har möjlighet så rekommenderar vi annars varmt att du returnerar eller byter din vara i Promenix fysiska butik på Hammarby Allé 103, Stockholm.
Om du vill byta dina skor och nyttja bytesrätten
Hos Promenix får du möjlighet att byta storleken på dina skor som du har beställt. Vi bekostar därmed returfrakten för ett storleksbyte per köp.
Detta gäller dock endast vid köp till ordinarie pris. Vid användande av rabattkod, presentkort, rea eller erbjudande om fri frakt, betalar kunden för frakt vid byten.
Kontakta oss först om du vill byta dina skor
Om du vill byta storlek kontaktar du först vår kundtjänst: tatjana@fairvaluesweden.se. Vi behöver först undersöka om vi kan erbjuda den storlek du söker, eller vid behov föreslå en ersättningsvara. Vi kommer sedan att skicka dig en returfraktsedel per e-post som du använder för din retur. Det går ej att byta eller returnera den andra paret igen.
Packa din retur väl
Ditt returpaket måste vara väl förpackat. Om det inte är det och eventuella skador uppstår under transporten, kan du som kund kan behöva ansvara för dem. Använd den fraktsedel du får från oss och lämna in paketet till ett PostNord-ombud. Gärna på det utlämningsställe där du hämtade dina varor.
Följande villkor gäller vid retur/byte:
- Produkten skall vara oanvänd och i oskadat skick.
- Originalförpackningen skall vara i oskadat skick.
- Tejpa inte eller skriv ej på originalkartongen. Vi behöver en oskadad kartong för att kunna sälja varan till en annan kund. Om vi får tillbaka kartonger som är förstörda så tillkommer det en avgift om 300 kr.
För att byta produkter, vänligen kontakta oss via e-post på: tatjana@fairvaluesweden.se